Wij gaan graag in Italië op vakantie. Onze vakantie is pas ideaal als we er ook een auto bij hebben. Wij vinden het namelijk heel leuk om eens een ander strand te bezoeken, de omgeving te verkennen en lekker te gaan eten in omliggende dorpjes. Als er alleen ergens horrorverhalen over bestaan is het wel een auto huren in Italië of waar dan ook in het buitenland.
Wij hebben nu volgens mij de oplossing gevonden waardoor we twee keer per jaar zorgeloos een auto kunnen huren in Italië. De oplossing is Sunnycars.
Bij vrienden van mij werd na hun vakantie ineens 600 euro via de creditcard afgeschreven door het autoverhuurbedrijf. Op dat moment wisten zij niet waarom en toen ze gingen bellen naar Sicilië bleek het wegens schade aan de auto te zijn. Schade? Er was helemaal geen schade! Helaas trek je dan als consument aan het kortste eind. Ga vanuit Nederland maar eens zorgen dat zij toegeven dat er helemaal geen schade was. Mijn vrienden hadden hun auto rechtstreeks bij een bedrijfje op Sicilië gehuurd en ze hebben hun geld nooit teruggezien.
Omdat je die mensen van het autoverhuurbedrijf je creditcard gegevens geeft, ben je eigenlijk vogelvrij verklaard.
Huren via Sunnycars betekent dat zij onze tussenpersoon zijn. Je staat dan veel sterker dan wanneer je zelfstandig een auto huurt. Drie jaar geleden hadden we via Sunnycars een auto gehuurd op Sardinië en, heel vervelend, de brandstofmeter bleek kapot. Bij het wegrijden ‘s avonds in het donker was dit ons niet opgevallen. We konden tanken wat we wilden, maar het pijltje bleef een stukje onder maximaal hangen. Dat viel pas op het eind op, want zoveel hadden we niet gereden en dus ook niet getankt. Het meisje op het vliegveld zei dat het een bekend probleem was en dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Ze maakte er notitie van, wenste ons een goede reis en arrivederci. Natuurlijk werd er een paar weken later een bedrag afgeschreven van mijn creditcard. Via Sunnycars hoorden we dat dit benzinekosten waren. Het heeft wel wat telefoontjes en e-mails gekost, maar uiteindelijk heeft Sunnycars het wel opgelost en we kregen ons geld terug. Het is zo fijn dat Sunnycars dan de communicatie doet met de lokale verhuurder. Zo’n grote partij wordt eerder serieus genomen dan jij als consument. Een lokale verhuurder heeft heel wat te verliezen als Sunnycars geen zaken meer met hem wilt doen.
Bij Sunnycars ben je Allrisk verzekerd en een tweede bestuurder is gratis. Je hebt geen eigen risico dus je hoeft je geen zorgen te maken over opspattende steentjes en slechte wegen. Die auto’s hebben echt wat te lijden op die Italiaanse wegen. Als wij onze auto toegewezen krijgen, is het eerste wat we doen alle schade nalopen. Dubbelchecken bij het mannetje van het verhuurbedrijf en zien dat er notitie van wordt gemaakt. We maken overal foto’s van. Ook van de brandstofmeter op het eind van de vakantie. Het is vreselijk, maar zo sta je sterker als er later een conflict is.
De prijs die je bij het boeken te zien krijgt, is ook echt de prijs die je gaat betalen. Er zitten geen addertjes onder het gras. Sunnycars is heel doorzichtig en eerlijk. Een auto huren is gewoon een kostbare zaak. Vorig jaar was mijn vriend wat prijzen aan het vergelijken en even leek het of hij een goedkopere aanbieder had gevonden, maar dat bleek na een kort onderzoek dus helemaal niet zo te zijn. Integendeel. Geen Allrisk en geen tweede bestuurder was nog maar het begin.
Ik huur alleen nog maar via Sunnycars. Echt, no way, dat ik het nog maar overweeg om via een andere verhuurder te huren. Je weet gewoon niet waar je aan toe bent dan. Sunnycars is groot en betrouwbaar. Je kunt in het Nederlands communiceren en je komt niet voor verrassingen te staan. Daarbij betaal je geen boekingskosten en mocht je in de shit verzeilen, zijn zij 24/7 bereikbaar op een Nederlandstalig noodnummer.
En tenslotte: Ze doen ook aan kortingsacties! #eenkinderhandissnelgevuld